Gezocht: Nieuwe leden Cliëntenplatform

Herken jij dit? Je ontvangt een bijstandsuitkering van de (Participatiewet) van de gemeente. Er gaan dingen goed maar er gaat ook wel eens iet mis. Als je bijvoorbeeld parttime werkt en de verrekening van jouw inkomsten je stress geeft. Of de uitkering wordt stopgezet of opgeschort zonder dat je begrijpt waarom dit gebeurt. Of heb je het gevoel dat de medewerkers van Werk en Inkomen jouw situatie niet begrijpen? Je krijgt geen duidelijke informatie of je wordt niet goed begeleid naar werk? Je weet waarschijnlijk wel dat jij niet de enige bent met dit soort problemen.

Zou jij graag met de gemeente Utrecht in gesprek gaan om te kijken of sommige zaken niet anders geregeld zouden kunnen? Dat kan! Het Cliëntenplatform Participatiewet Utrecht zoekt nog leden!

Het Cliëntenplatform Participatiewet Utrecht is er voor iedereen die hulp of een uitkering krijgt via de Participatiewet. Het Cliëntenplatform laat aan Werk & Inkomen van de gemeente Utrecht de stem horen van de mensen die onder de Participatiewet vallen.

Wat ga je doen?

  • Je verzamelt samen met de andere leden van het Cliëntenplatform signalen of problemen waar mensen met een bijstandsuitkering tegenaanlopen
  • Je neemt deel aan de vergaderingen van het Cliëntenplatform, de vergaderingen met de directeur van  Werk & Inkomen en twee keer per jaar met de wethouder.
  • Samen met de andere leden bereid je overleggen voor en bedenk je hoe het Cliëntenplatform zoveel mogelijk mensen met een bijstandsuitkering in Utrecht kan bereiken.
  • Wat krijg je ervoor terug?
  • Je krijgt een vrijwilligersvergoeding van € 180, per maand. Dat is het bedrag dat je mag houden naast een uitkering.
  • Je krijgt als je die niet hebt een laptop om mee te werken.
  • Je krijgt allerlei cursussen aangeboden op het gebied van de Participatiewet, teambuilding etc.

Wat vragen wij van jou?

  • Je hebt een bijstandsuitkering of je bent niet-uitkeringsgerechtigd en op zoek naar werk.
  • Je bent bereid om 4 uur per week te besteden aan het werk voor het Cliëntenplatform.
  • Je bent bereid altijd te werken aan oplossingen en niet te blijven hangen in klachten.

Meer info of aanmelden?

Spreekt de info je aan en wil je meer weten of je aanmelden? Neem dan contact op met Anita van Schaik
via 06-57764046 of stuur een e-mail naar: info@clientenplatformutrecht.nl.
Of bezoek onze website: clientenplatformutrecht.nl

Ontwerp en webdevelopment door BuroBureaux